מגירות רכב – סקירה קלה על מה שחשוב לדעת

מגירות רכב – סקירה קלה על מה שחשוב לדעת

מגירות ברכב הן לא מגירות רגילות כמו במטבח בבית, שהיא סטטית וקבועה בארון יציב ללא תנועה וללא השפעה של תנאי מזג אוויר..

מגירות רכב נמצאות תמיד בתנועה כלשהי (גם אם קטנה), אשר משפיעה על העמידות והחוזקה שלה לאורך זמן.

לכן, מגירות רכב נדרשות למכלולים חזקים ואיכותיים כדי לעמוד בעומסים השונים שהרכב ותנועת הרכב מייצרים.

 

בעצם על מגירת רכב מופעלים עומסים ממספר כיוונים.
עומס מלמעלה, כל הציוד, שבדר"כ הוא כבד, אשר העמסנו על גבי המגירה.
עומס מהצדדים, עומס שנוצר כתוצאה מתנועת הרכב ומהטלטלות בדרכים, בעיקר ברכבי שטח.
כל הכוחות הללו מפועלים על מכלולי המגירה, שהם: גוף המגירה עצמה, מסילות המגירה, וכן הידיות.

העומס הקריטי הוא בעיקר על המסילות של המגירה.
אם עומס מסילה אחת במגירה הוא 90 ק"ג (עומס של זוג מסילות יהיה 180 ק"ג), בפועל כל המגירה עצמה תוכל לעמוד בעומס של 90 ק"ג עקב הלחצים שהמסילות עומדות בהם.
פה כדאי להזכיר, שתמיד עדיף לרכוש מסילה עם שליפה מלאה, על-מנת שנוכל להשתמש בכל שטח המגירה בצורה נוחה ואופטימלית.

לכן, המגירה נדרשת ליציבות וחוזק מכני, כך שכל המכלולים חייבים להיות חזקים פי שתיים.
החומר ממנו בנויה המגירה צריך להיות חזק ועמיד במיוחד.

ניתן לייצר מגירות רכב ממספר חומרים. לכל חומר יש יתרונות וגם חסרונות.
ככל שעובי החומר ממנו בנויה המגירה נמוך יותר, כך צריך לשים יותר חיזוקים במכלולי המגירה.

 

מבחינת משקל המגירה, רב הזיוודים שוקלים אותו הדבר ללא קשר מאיזה חומר בנויה המגירה.

מגירות רכב מפח מגולוון
בסוג זה של חומר, עובי הפח יהיה נמוך מ 2 מ"מ וקל לעבד אותו.
לתחום רכבי שטח ו/או רכב עבודה, הפח נדרש דיפון בצדדים עם חומר להפחתת רעשים כגון: ספוג או בד חסין אש וכו' ולאחר מכן יש לבצע כיפופים כדי להגדיל את יציבות החומר.
פחים בדר"כ לא עמידים לתדר ומקבלים ויברציות בזמן תנועה של הרכב, מה שיכול לאורך זמן לגרום לרעשים ולתזוזה של החומר ממקומו.


מגירות רכב מאלומיניום
בסוג זה של חומר, עובי החומר יהיה נמוך 3 מ"מ, אלומיניום קל יותר לעיבוד מפח.
ברכבי שטח ועבודה, גם פה האלומיניום צריך דיפון עם חומר שמוריד רעשים, כגון: ספוג פלציב או לבד חסין עץ ובנוסף לבצע מספר רב של כיפופים על מנת לקבל יציבות בחומר כולל חיזוקים נוספים בתוך המגירה.



ב 2 סוגי החומרים הנ"ל, פחים ואלומיניום, יש התבלות מהירה יותר של החומר כיון שהעמידות שלהם לתדרים נמוכה יותר והם מקבלים ויברציות בזמן תנועה של הרכב, מה שיכול לאורך זמן לגרום לרעשים ולתזוזה של החומר ממקומו.

מגירות רכב מעץ בירץ'
הבירץ' הוא חומר חזק ועמיד מאוד ולכן מיוצר בעיקר עבור כלי שייט. מה שאומר שהחומר עמיד לתנאי מזג אויר קשים: חום, קור, לחות ומים.
כמו-כן, עץ מטבעו הוא חומר טבעי וגמיש מה שנותן לו יתרון נוסף בעמידות בטלטלות קשות ואינו מקבל ויברציות בתנועה.
פלטות הבירץ' הימי בעלות תו תקן אש כך שלא מצריך דיפון והוא חומר פולימרי.
הבירץ' הימי עמיד לאורך זמן ואינו מושפע מטלטלות הדרך ומתנאים קשים מה שהופך את המגירות לחזקות במיוחד ללא פגיעה ממשית לאורך זמן וללא רעשי שחיקה מויברציות ומטלטלות הדרך.


ומה עוד חשוב? המסילות כמובן

מסילות מיסב (לאגר)
מסילות אמינות מאוד עם חוזק גבוה יחסית.
במסילות אלו המיסבים מורכבים משני הצדדים של פרופיל המחובר למגירה וככה חובקים את המסילה ולא מאפשרים למסילה הרבה מקום לזוז "ולשחק".
למסילה כזו יש עוד מספר יתרונות:
מאפשרת חלוקת עומס נכונה.
אפשר  לייצר בכל אורך נדרש (גם 150 ס"מ וגם 100 מטר..)
תחזוקה קלה

חיסרון יחידי במגירה כזו, גישה חלקית לתוכן המגירה, מאחר וצריך ש30% מאורך המגירה יישאר בתוך גוף הזיווד על-מנת לספק לה את הכח להיות פתוחה.
מסילות אלו מומלצות בעיקר כאשר אורך המגירה הוא מעל 1.5 מטר.

 

מסילות שליפה כפולה
מסילה שבאמצעותה ניתן לשלוף את כל המגירה החוצה (100%) מהזיווד עצמו.
מסילה זו היא המועדפת למגירות קצרות וגם ארוכות, תלוי השימוש.
היתרון: יש גישה מלאה לכל חלק במגירה לכל אורכה.


אורך מינימלי 30 ס"מ ועד 150 ס"מ. החל מעומס 40 ק"ג ועד 350 ק"ג.
יש מספר משתנים שלוקחים בחשבון כשמחליטים איזו מסילה מתאימה לזיווד, אם בשליפה מלאה, חלקית, מקדימה או מאחור.

 


רוב המגירות שמשווקות היום הן בעלות מסילות בעומס 40 ק"ג למסילה, כלומר מתאימות למגירות ללא עומס כלל או עומס מאוד נמוך.
בסדנא אנחנו משתמשים בסוג זה של מסילות רק למגירות ציוד קטנות מאוד בעומק 30 ס"מ ובהתחשב במציוד שיהיה מאוחסן במגירה, עד 10 ק"ג. 


בשאר המגירות שאנחנו מייצרים, אנו מתקינים מסילות לעומס 90 ק"ג לכל מסילה, כי זו מסילה חזקה ביותר העמידה לטלטול בזמן נסיעה בשטח. פחות מזה בתחום רכבי השטח, לא כדאי להרכיב כי זה לא שורד את העומס.

מנעול המגירה

יש כל מיני מנעולים שאפשר לשים במגירות.
בעצם, סגירה טוב של המגירה תלויה במנעול שנדרש לעמוד בכל העומס של המגירה, הנעילה חייבת לסגור את המגירה באופן חד וללא חופש. אם יהיה חופש, בזמן נסיעה בשטח, המנעול עלול להישבר.
על-כן, רצוי שנבחר מגירה עם מנעול איכותי מאוד וחזק שיחזיק מעמד לאורך זמן ולא ייפתח גם לאחר טלטלות קשות.

 

עשינו פה סקירה קצרה על מגירה.
אמנם זו "רק" מגירה, אבל יש לה תפקיד וצריך להבין את אנחנו רוצים.
בסוף, המגירה אמורה לשרת אותנו ולעשות לנו חיים קלים, נוחים ומסודרים. 


ניפגש בשבילים..

WhatsApp

מאמרים נוספים

חשמל אוטונומי – חשמל בר קיימא

  המערכת סולארית עצמאית  לרוב אינה מחוברת לרשת ולכן אינה יכולה להזין את עודפי החשמל אל הרשת הארצית אם כך, המערכת דורשת

תיק ציוד לשעת חירום

בתקופה האחרונה גיליתי שאנשים לא מוכנים לסיטואציות חירום – אנחנו עם שלם שחיי על אהיה בסדר – על יש לי חברים שכנים

החברים שלנו מרוויחים יותר! הצטרפו אלינו כאן

דילוג לתוכן